Сава Шумановић је о свом завичају написао да је најбогатији бојом од свих предела које је до тада видео „те да делује крај свег свог јаког светла исто толико питомо као крајеви око Париза“. Поетика шидског периода, најпотпуније се препознаје у пејзажима Саве Шумановића у оквиру којих разликујемо неколико тематских целина као што су: шидски сокаци, пролећа, зиме и снег, предели са фигурама. Жанр сцене са призорима свакодневних радова Шиђана у пољу, у винограду или код куће, деце у игри ради од 1938. године. Шумановићев приступ раду увек има исте етапе: прво скица са свим неопходним белешкама важним за атмосферу слике; да би тек после детаљног проучавања студије на полеђини скице прилазио би платну. Суштину шидског периода Сава Шумановић је изрзио својим ставом „Био сам намеран да све своје гледиште на сликање израдим сам, не много друкчије од општег и оног што се ради у савременом сликарству, али да буде освојено кроз мој труд и да постане тако моје. Оригиналност под сваку цену нисам хтео имати, јер ми се гадила као сувише јевтина и проста и добра за Париз, већ сам хтео оригиналност истинску и озбиљну“ (Место предговора, 1939).
Данас издвајамо за вас из наше ликовне збирке, неколико дела Саве Шумановића која нису често излагана у оквиру сталне поставке у Галерији.